sobota 2. září 2017

naprosto nezdravý pátek



Aneb další hokus pokus.
Doufám, že moji čtenáři z řad milovníků zdravého životního stylu mě po tomto příspěvku nezavrhnou.
Poslední desítky let, když už byly děti velké, jsem byla natolik pracovně vytížená, že na experimenty nebyl čas ani chuť. 
Jsem doma, tak mám prostor a někdy i chuť.
Můj muž miluje paštiku. Furt si je kupuje. Já si je dám jen občas. 
Před pár dny jsem při práci na počítači z dálky zaslechla Karolínu, domácí kuchařku. Nesleduji ji, jen o ní vím, ale zaujalo mě slovní spojení domácí paštika. Tak proč ji nezkusit. Pokud bude dobrá a cenově přijatelná, zařadím ji do našeho jídelníčku. 
Mám chuť něco tvořit.
Takže včera byl naprosto nechutný anebo velmi chutný nezdravý pátek. Už jsem psala, že moje lékařka internistka mi občas "předepíše" na nízký cholesterol sádlo a škvarky a já mám na ně někdy nezvladatelnou chuť. Tělo se má poslouchat.
Tak jsem včera škvařila a pak jedla ještě horké škvarky, já je miluju.



A když jsem byla v té bohulibé činnosti, začala jsem přemýšlet o té paštice. Včera už jsem neměla na tvorbu chuť, až dnes, takže vlastně ještě nezdravá sobota :-).
Recept jsem hledala na netu, nakonec jsem si spojila více receptů. 
A v konečné fázi vznikl můj originální vlastní recept.
Asi nějakých 25 deka, no necelé půl kilo kuřecích jater, do pánve nakrájenou cibuli na oleji zpěnit, nechat zesklovatět.
Přidat játra nakrájená na menší kousky,prudce orestovat, po té přidat trochu tymiánu a kousíček nakrájeného špeku. Až byla játra hotová, tedy ne krvavá ale vevnitř růžová, přidala jsem panáčka suchého růžového vína a nechala odpařit. Ještě horké přendala do mísy, osolila, opepřila citronovým pepřem, příště ho přidám k játrům hned a mixovala do hladka.
Až se mi zdálo, že už to lepší nebude, přidala jsem po kouskách máslo, ale opravdu jen trochu a znovu mixovala do hladka. Po mixování jsem měla vylít paštiku do misky. Mělo to takovou konzistenci, že toto fakt nevyleju, i kdybych mísou mlátila o stůl. A hlavně se mi to zdálo příliš játrové. Máslo už jsem přidávat nechtěla. Jo někde psali přidat trochu smetany. 
No smetanu teda nemám ... 
Co takhle bílý smetanový jogurt?
Jdu se poradit se strávníkem, páč on to bude jíst. Ježíši, jogurt?! 
Já říkám, vyzkoušíme a případně za stálého míchání vlijeme ... víte kam.
Vrazím to toho jednu malou lžičku jogurtu, rozmixuju, chuťově žádná změna, ale ani změna konzistence. Hop přidám ještě tři lžičky bílého jogurtu. Je to dobré i horké.
Přendám do misky, lít to teda furt nejde, a zaleju nahoru rozpuštěným máslem a dám vychladnout do lednice.



Mně to chutná. Toto je zkouška, a pokud bude chutnat hlavně mému muži, tak určitě ji příště udělám víc a zavařím.
Nejsem úplně schopná odhadnout množství všech ingrediencí, ale 44 dkg paštiky vyšlo cca na 30 - 35 Kč. Můj muž říká, že 10 dkg májky vyjde v akci na 15 Kč.
Tak to bychom měli. 
Ještě doufám, že mu to bude chutnat. To poznáte, pokud bude chutnat, musím jít koupit nějaké hezké malé široké skleničky na zavaření, takže dám určitě na blog.

16 komentářů:

  1. Ty se máš,já si líznout nenacpu zadek do auta :-)))...Hezký víkend.Míša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, to já jíst toto můžu, ale musím se hýbat. Teď se moc zatím po nehodě nehýbu a navíc po těch práškách, co musím brát, se mi zadržuje voda v těle, takže mám hop sem hop tam 3 kila nahoře. A vadí mi to, není to moje tělo, ale po škvarkách jednou za tři měsíce netloustnu :-) Měj se krásně. Také přeji pohodový víkend.

      Vymazat
  2. Dobrý večer, Marti u vašeho paštikářského příspěvku jsem se nasmála.Vtipně jste popsala vaření. A jaképak nezdravé.Já si myslím, že když se člověk nepřežírá jako pr... tak proč si nedat na co má chuť.Mějte krásný víkend.Martina


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobré ráno Martino, to jsem ráda, že jsem pobavila. Já jsem se u toho vaření taky tentokrát bavila :-) Hlavně když jsem přemýšlela, jak tu moji paštiku proboha vyleju. Mějte se krásně.

      Vymazat
  3. Marti ... samé dobroty ... také chrumkavé, čerstvé škvarky ... s čerstvým chlebom ... to je sen ...ja mám cholesterol skôr vyšší ... takže si ich dovolím tak 2x do roka ... veď hrešiť sa musí ... nie ? :)))) Domácu pečeňovú paštétu robievam aj ja ... a robím ju presne tak, ako si popísala ... aj s vínom, alebo ešte lepšie je pridať za kalíšok brandy ... Ona sa dá vyliať vtedy, keď sa mixuje teplá s väčšou dávkou masla ... videla som v jednom recepte na 500g pečienok až 300g masla ... tak toľko nedávam samozrejme ani ja ... a ešte som chcela ... keď urobíš viac, zavárať ju nemusíš, dá sa pekne zamraziť ... po rozmrazení je ako čerstvá ... Prajem pekný večer a ešte krajšiu nedeľu ... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lauro, no já jsem taky toho másla moc nedala, přišlo mi to škoda, že by to zkazilo chuť těch jater. Včera večer přijel nečekaně syn a ochutnali paštiku spolu s mužem a moc jim chutnala. Dala se i krásně namazat na chleba. Původně jsem měla pocit, že bude na krájení. Tak mám radost, že se mi to povedlo. Hezkou neděli.

      Vymazat
  4. Domácí paštiku mám ve škatulce "chci zkusit" (se spoustou dalších věcí jako jsou třeba domácí dalamánky ;-)). Ale s mužem jsme zkoušeli rilletes (viz tady - http://werka13.blog.cz/1610/rilletes), což je taky jídlo pohříchu nedietní (ale dobré). A teplé škvarky miluju (už jsme doma dlouho neškvařili, že by byl čas...?;-)).


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, koukala jsem na ten tvůj recept a vypadá to chutně. Někdy zkusím. Pěkné dny.

      Vymazat
  5. A proč si občas nedopřát něco hříšného ? Také jsem již několikrát domácí paštiku dělala a vždy se po ní jenom zaprášilo. Manžel si také rád někdy kupuje klasickou Majkou :o))).
    Hezkou neděli.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, ano já se tím taky řídím a co se týká jídla, jsem velmi hříšná :-) Pohodovou neděli.

      Vymazat
  6. Jakýpak nezdravý pátek. Co by to bylo za život někdy trochu nezahřešit. Když je to s mírou, tak jaképak copak :-). Paštiku jsem ještě nikdy doma nedělala, takže možná i na to dojde. Škvarky to ano- ty miluje především můj muž.
    Hezkou neděli .
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, no nevím, jestli hřeším s mírou. Ty škvarky jsem snědla skoro sama :-) A paštiku zkus. Včera mi ji pochválil muž i syn. Prý je moc dobrá. Budu zase asi vyrábět dárky :-) Tobě taky hezkou neděli.

      Vymazat
  7. Marti, domácí paštička je delikatesa a víš, co je v ní!!!! V hezké skleničce je to i parádní dáreček..věřím, že chutná- měj se krásně!! Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, teď před chvílí můj muž zase paštiku moc chválil, tak mám fakt radost, že se povedla a chutná. Přesně koupím krásné sklenice a bude to hezký dárek. Hezkou neděli.

      Vymazat
  8. Tak tu budu muset zkusit,můj muž miluje vše nezdravé a dobré:-)Hezký den:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus, to není to až tak velká práce a výsledek je luxusní. Hezké dny.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.