čtvrtek 5. ledna 2017

téma dne: černá a bílá


Při ranní kávě na mě ze všech médií a sociálních síti juká černá a bílá.
"Vydatné sněžení komplikuje dopravu."
No je pravda, že mě taky překvapila "ladovská" zima u nás na zahradě.
Prahla jsem po bílé na vánoce, tak je to tady trochu opožděně.
Sníh ovšem překvapivě zaskočí silničáře každou zimu.
Myslím, že nemají bílou rádi.
Právě jsem dočetla dárek k vánocům - příběhy tří žen.
V jednom příběhu se objeví zajímavá myšlenka psychologa o vnímání světa.
Kdo vnímá svět jen černobíle, musí vždy přiložit k bílé barvě černou, 
páč ta bílá hned víc vynikne a víc září.
No, v médiích se to v těchto dnech moc nepovedlo.
Černá přebila bílou.
Pro mě naprosto nepochopitelná kauza leták z Lidlu vládne.
Nechápu, proč vůbec někdo má čas se zabývat něčím tak naprosto normálním a samozřejmým.
Krásný černý chlap v letáku, no a co?
Nebudu tady moralizovat, ale připadá mi to jako návrat do doby kamenné či středověk, kdy ještě mohla jiná barva šokovat a překvapit.
Ale dnes je celý svět tak blízko.
Já jsem se zaměřila na to triko, co měl na sobě.
Svět není černobílý, zaplať bůh.
A mimo jiné v něm existuje více než padesát odstínů šedi :-)




12 komentářů:

  1. Marti, na tomto docela krátkém,ale moc pěkně pojednávajícím příspěvku o barvách a některých zajímavých tématech k diskuzi jsi jen potvrdila své spisovatelské schopnosti :-) Souhlasím se vším, jak jsi to napsala. :-) Hezký den, Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivanko, děkuji za velmi milý komentář, úplně mě "nakopnul" :-) Pěkné dny. M.

      Vymazat
  2. Dřív jsem taky vnímala svět jen černobíle. Zaplať Bůh mě to s věkem přešlo. Na kauzu Lidl mě napadá, s prominutím, jen jedno...."svět se v p*del obrací"...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že v určitém věku to tak chce každý vidět svět černobílý, protože je to jednodušší a mládí je nekompromisní, takže dle mého to k tomu patří, ale časem většina začne vnímat, že nic není jednoznačné - černé nebo bílé. Moc hezký příměr :-)

      Vymazat
  3. Kauzu Letáku Z Lidlu nechápu. Myslím, že je to zbytečně nafouknutá blbost. Média se mají čím bavit. Je zajímavé, že BENETTONU nikdo nic nevytýká.
    Já mám ráda svět barevný a to i když mi není do zpěvu. Dnes je však všude tak bílo, až nic jiného není vidět.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky miluju barevný svět a dnes je kolem mě bílo. Ale protože dosud nebylo, tak si to ještě užívám :-)

      Vymazat
  4. Máš recht. Stoprocentně souhlasím. K letáku - někteří holt mají asi málo práce. Jeden komentář mě ale celkem rozesmál. Nebudu ho citovat přesně, ale byl v tom smyslu, že pisatel nechápe, proč nás popuzují černoši a nepopuzují arabské číslice. :-)
    Fotky máš kouzelné.
    Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem ho četla, jeden z komentářů pro a ne nenávistných proti, někdy jsem měla co dělat, abych nekomentovala, ale s hloupostí se někdy nedá bojovat a myslím, že většinou jde o zviditelnění a ještě anonymní zakomplexovaných lidí. Ivanko, děkuji. M.

      Vymazat
  5. Hezký článek.Také musím souhlasit.Hezký večer Věra

    OdpovědětVymazat
  6. No tak musím sa pozrieť o čom sa tu píše? Tu na Slovensku som tú kauzu nezachytila. Marti šťastný nový rok prajem. Zita.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zitko, třeba k vám leták ještě nedorazil anebo nepřišel nikomu divný stejně jako mně :-) Také ti přeji vše dobré v novém roce. M.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.