pátek 7. listopadu 2014

předvánoční čas bez starostí aneb jak to mám já

http://www.madamecoquette.cz/
(Tvořila jsem tématickou stránku Předvánoční čas bez starostí viz níže do deníku a napsala k tomu článek Předvánoční čas bez starostí aneb jak to mám já, který zde ve zkrácené verzi předkládám.)
.........

Pojďte si užít předvánoční čas opravdu bez stresu. Pokud patříte k těm, kteří musí mít naklizeno a umytá okna na štědrý den, zavolejte si na to firmu. Umějí to líp. Kupte si hezkou vánoční vazbu na vánoční stůl a místo lítání s hadrem, se běžte podívat do galerie na obrazy, určitě jste na to neměli čas dlouhou dobu a duševní potrava k předvánočnímu času patří. Udělejte si radost a vyberte si nějaký originální šperk pro slavnostní večer.
Teď se možná usmějete a jak to dělá ona. Léta už dle tohoto scénáře. Když byly naše tři děti malé, po čase jsme zjistili, že předvánoční úklid je bezpředmětný. Děti malovaly vánoční motivy uhly a my s mužem jsme je lepili na okna. Takže logicky vychází, že okna se myla po vánocích. Koberce jsem nechala vyčistit v průběhu roku, abych děti nervózně nenapomínala, že zašlapávají drobečky od vánočního cukroví do právě vyčištěného koberce. Později, když byly velké a měla jsem chuť mít opravdu vygruntováno, pozvala jsem si skutečně firmu na úklid, cena není horentní a fakt to umějí líp. Patřím však k typům, které uklízí celý rok, takže před vánoci to fakt neřeším. Ale každý to máme jinak.
Pečení cukroví, jak děti dospěly, jsem už také vzdala, takže si je nechám upéct. Maximálně upeču jeden druh našeho tradičního. V dětství děti psaly Ježíškovi a tento zvyk v naší rodině přetrval dodnes, i když mám již vnoučata. Jen se změnil způsob či informační kanál, a Ježíšek je o touhách a přáních informován elektronicky. Opět si ušetřím trápení a starosti, co pod stromeček. Rčení: napiš Ježíškovi již je u nás tradiční, takže jej používáme i pro případ narozenin :-)
V naší rodině jsem zavedla pro naše děti tradici každý rok nový design vánočního stromečku a přinášel jej Ježíšek. Ježíška dělám dodnes, tzn pozdě v noci lezu po stromě a potají zdobím, aby byli všichni překvapeni, protože mi bylo sděleno mými dospělými dětmi, že tradice se nesmí porušovat.
Já si užívám vlastně předvánoční čas už právě v listopadu, kdy se začínám koukat po ozdobám, přestože moje zásoby za ta leta už by stačily na takový větší jarmark na náměstí většího města. Každý rok si říkám, že už mám barev tolik, že už si nikdo stejně nepamatuje, že někdy byly a vždy si řeknu, tak letos už ne. Ale opět objevím něco, co mě oslní, tyrkysovou jsme ještě neměli, anebo co zelené ozdoby atd., a už jsem zase v tom. Nechcete někdo půjčit ozdoby na vánoční stromeček?
A když už koupím nové ozdoby, začnu přemýšlet , čím ozvláštnit vánoční stůl a už v tom jedu. Začnu řešit, které exotické ovoce jsme ještě neochutnali, už jich moc není, to je také naše rodinná štědrovečerní tradice od dětství našich dětí. Každý rok exotické ovoce, které v průběhu roku nekoupím. Nejsem však ve stresu a předvánoční čas si užívám bez starostí, protože jsem si nechala na řešení jen příjemné záležitosti.
Zkuste to taky, uměle si prodloužíte ten sváteční pocit, protože začnete o hodně dříve a ty maličkosti, nemyslím teď dárky pod stromeček, jak překvapit ostatní, velmi těší. A když mi pak dcery sdělí, že již jako puberťáci se navzájem ještě za tmy budily, a přestože nemohly nic vidět, šly zkoumat, jaký že je stromeček, zdobím jej s větší chutí.
Tak se zastavme a užívejme si.
Takže přeji vám předvánoční čas bez starostí.




Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.